Stéphanie, almost sixteen, gets ready for a day of babysitting. A duchess opens her the door to a strange and unexpected world, because she will have to watch over misters Lapin and Tortue. She finds herself in the middle of a fantastic tale, and at her age, it is not without displeasing to her.