A young man, freshly out of his adolescence, lives alone in his room of curiosities. After an agitated night, in the early hours, he prepares himself his theatrical breakfast. But it is was without taking into account the appearance of a real mermaid coming out of a box of sardines. The mermaid suffocates due to the lack of water, the young man is going to do all he can to save her life. And so, begins, for both a funny and strange journey.