Lisbon, during the time of great maritime discoveries. Explorers with the appearance of pigs arrive in town after a long expedition at sea. On all sides, compact groups form and congratulate themselves. Groups get organized and celebrate spontaneously the event of homecoming. Meanwhile, a young pig experiences the strange sensation of being completely isolated in his own home town.