The 1970s, the "time of the leftists" is getting underway in Martinique. May 68 and the Chinese-Soviet conflict have anchored themselves in the hearts of young West Indian students..
Urban development and "modernity" have put paid to the countryside and farm workers. While the terrain of union struggles is concentrated in the city in the hands of unquestionable and peremptory unions, the deserted countryside will be the arena for young Maoist activists, who establish a more or less undergound school of political consciousness in the working class neighborhoods in the North of Martinique. The activist "teachers," grouped together and classified leftist by the authorities, don't announce their aims: the revolution will come to pass through the rural and farming classes.