To put an end to the novel experience of the "thousand days" of Salvador Allende's Popular Unity party in Chile, the ferocious dictatorship led by Augosto Pinochet was needed.
Some of those who accompanied Allende in this adventure talk about the hope and the passion for the socialist dream, but also the difficulties of struggling for equality and sharing when confronted by the cruality of the liberal regime.