As every morning. Évelyne, a lady of a certain age, comes to sit on her favourite bench in the île Saint-Louis, at the corner of the quai du Bourbon. But this morning, she is disturbed by Iulian, a young Roma, who seems a little lost, and comes to sit next to her. The young man finishes by confiding to the old lady and his story reminds Évelyne of old memories. Little by little, an unexpected friendship starts.