Director Claudia Neubern is twenty-five years old and had been living in Paris for several years when she received a sound tape with a recording of her parents' wedding ceremony. Listening to it, she heard her mother's voice for the first time, for her mother had died when Claudia was a year old. Overwhelmed, she decided to go on a trip to Brazil, her native country, to meet everyone, family and friends, who would enable her to get to know her mother.