Manena is a determined teenager and the adored daughter of Pancho. This rich Chilean, a property owner, spends his summer vacation obsessed about one thing: ridding his artificial laguna of the carp that have invaded it. While he resorts to increasingly extreme measures, Manena experiences her first confusions and disappointments in love - and discovers a world that silently exists in the shadow of her own: that of the Mapuche, who demand acces to their lands, and who stand up against her father.