The housing crisis is at an all-time high and thousands of people sleep in the streets or in insalubrious lodgings. The Black Thursday collective takes over empty buildings so as to house young people and families. They live in the buildings, campaign from them, denounce situations and offer solutions to resolve the housing crisis. The film makes the madness of a social schizophrenia palpable: thousands of empty spaces in front of which thousands of homeless sleep. By closely following these extraordinary activists, who put their lives to the test of their ideas, a question is raised: Is it acceptable that today the right to a home is not enforced?