Lapsus is not a pipe. Even less a bird. No, Lapsus is a strange conversation between a psychanaliste and his patient or, I should say, between a psychanaliste and his patients, the time of a session - even if, for the patient, for every patient, it is really about his session and not about that of the other one. Unless the other one is him or rather the others are . Finally, they are those in front of him. “Him, the shrink.” Maybe it is the opposite.