Hèk returns to Laos after thirty five years of exile in France. Reunions with his family are marked by the absence of his dead father.
The visit takes an adventurous form when, at the request of their mother, Hèk and his found brother, Hey, undertake to offer to their father a posthumous journey in tuk tuk up to his home town, up the mountains, in the North of the country.
At the term of this journey of pure whim, true mourning and healed wounds from the separation are accomplished.