Antoine, twenty-five,is an unemployed smoker and ill-at-ease in the consumer society dominated by the ascendancy of the superficial. Even Marie-Claire, his girlfriend, who has entered into the standards established by appearance, does not stop reminding him about the idiots which he perceives daily on the television.