The love affair between Françoise (Françoise Giret), a white French woman and Daniel (Gorden Heath), an African student. The couple are followed around Paris as they express their love for each other inside and outside of the bedroom, but their idyll begins to be tarnished by hostility from strangers and the open antagonism of Françoise's family. These sources of discord gnaw at the couple's relationship until it starts to falter, leading to questions about its stability in the face of undeniable social pressures.