Pierre Roguin, painter, died recently. In the house where he lived, his children and grandchildren meet for a few days in summer. In this place steeped in history, filled with works of the painter, three shootings then take place at the same time: Valérie, the elder girl of the painter, shoots a fiction with the members of her family. Vincent realizes a documentary on the passed away artist for the regional television. Finally, Julilette, fourteen years, shoots a filmed diary.