Nabil, sixteen years old, lives in the projects. He’s torn between a wish for emancipation and the school of hard knocks which has surrounded him since childhood. About to take an interview in order to integrate a prestigious high school, his best friend wants to get him involved in the robery of a bar belonging to the kingpin of the projects. For the first time in his life, Nabil has to make a real decision.