Antoine owns the bar of the village. Joseph, rather uncultivated , lives on breeding. The winter, they hunt the wild boar and drink in the evening with their companions. The summer, the village gets very busy. Antoine's bar is tranformed into a fashionable place, frequented by the youth. Jean-Baptiste, a young local cock, tries to confront Antoine and, to provoke him, attacks the innocent Joseph who becomes a subject of mockery. The limits are exceeded, the tragedy is formed and bursts in the early hours.