Two men spend a day of vacation by a lake. They accompany their peregrination with formulae and commercial promises taken from a marabout's pamphlet, bathe, navigate, banter, dredge, steal a little money, buy souvenirs, challenge gravity and, by force of circumstance, find themselves in the skin of The Ambassadors by Hans Holbein Young person.