In a Parisian department store, Louise observes her reflection in the mirrors which surround her. This evening, she has to meet Jules, her companion. Suddenly, she notices that she is late and and rushes off to her apartment to get ready. Nowadays, the young woman can be only extremely attached to her appearance so much that the dictatorship of physical perfection dominates our society.