Pawel, a young Pole, discovers that his father, whom he always thought was a hero of the Solidarnosc movement thirty years earlier, has perhaps kept hidden a less glorious past working for the state. Their relationship is damaged and despite both their efforts to stamp out the ghosts of the past, said ghosts will nevertheless raise their ugly heads.