Ludivine lives at home with her idle parents and spends her time leading her brothers and other little urchins and rascals in acts of shall we say antisocial activity. Chief target of her hostility is the grown younger son of the Leherg family, Delphin, whose work ethic represents everything the genetically idle girl despises. After one trick paid on the family, she’s caught by Delphin and, feeling rather humiliated, lets out a petulant curse wishing that he and his father were both dead.