Like many other early ventures in sound film, Illegitimate Child was an adaptation of a stage play. This was the first fully talking picture to be made in a French studio. In addition to the technical problems presented by the heavy new sound cameras, L'Herbier was also required to make the film simultaneously in three different language versions (French, English and German) which meant that several actors had to be used in some of the roles. The film was sufficiently successful to attract other similar offers.