Julien is in love with a woman and wants to marry her. However, the woman's father, who is a famous statesman, is being blackmailed by another suitor and forces his daughter to marry him instead. The father is understanding to his daughter, but simply cannot let the blackmail information get out to the public. Julien, meanwhile takes a night out to the Moulin Rouge and being alone and depressed, encounters a strange doctor who takes him to his home and performs an experiment on him. This experiment frees his soul from his body and Julien's newly liberated soul takes aim at playing around Paris doing such things as driving cars, burning newspapers out of peoples' hands and rearranging top hats on a sidewalk, all under the guise of being invisible to the naked eye. It is not long, though, before Julien's comatose body is discovered, the doctor is arrested for murder. Julien then begins to miss his beloved girlfriend and has to save the doctor to get himself back to his body.