Early roots of sci-fi magic are given to us in the form of a scientist who invents a ray that makes people caught in its beam fall asleep where they stand. With magical and wonderful shots of a Paris long gone, it is the adventure of a group of unaffected who with their sudden freedoms play the game of mice while the cat is away. With a narrative that sways toward a moralistic stance on the principles of fair play and responsibility, this little science fiction fable can still be poignant today as when the magnificent views were first shot from the dizzy heights of the Eiffel Tower.