Two sentenced to death prisoners are taken into the desert to be executed. The Marshall Edward Goodmann, high-ranking officer of the State, leads them to the rope. Five days after the order of execution, for the first time, Riot accounts two escapees. A subtle manhunt is launched on one side, while on the other side two runaway men learn to know each other and to share their fate. Every prisoner says to be innocent of their crimes and it can sometimes turn out sincere.