Zohé is found beneath a bridge after a suicide attempt. The doctors discover that she is amnesic and offer to help her recover her memory thanks to a machine that makes her dreams take material form. Her dark past then resurfaces: a rape victim, she'd given birth to a child, which she had then killed. Strange episodes lead her to understand that she is in fact in a euthanasia clinic. When Zohé at last recovers her memory, she finally has the right "to suicide" in the name of science and earthly paradise.