Frédéric, of French extraction, and Saliha, of Arab extraction, have a perfect relationship. After three years together, Saliha's parents are still completely unaware of Frédéric's existence. Fed up with this situation, Frédéric makes a phone call to introduce himself, never imagining that this would light the fuse of the time bomb of a... MIXED marriage!