In a mythological world, a couple formed by Satyr and Nymph quarrels. Satyr cannot deviate from what he sees. He says all the time the truth. Exceeded, Nymph orders him to learn to lie and turns into a tree. Separated from Nymph, Satyr finds himself in a continuation of misunderstandings.