Pierra is soon going to be a mom. December 31st, surrounded by her mother and with Alice, her small sister, she waits for Paul, her companion, and Georges, his father whom she sees very rarely, for réveillonner in the big house of her childhood. The return of this father who injured himself following a strange fall appears to affec quite particularly Pierra. Confronted with the omnipresent universe of her childhood which haunts her towards the end of her pregnancy, Pierra becomes more and more confused. Mysterious visions of a wounded woman amplify her anxiety.