The dahu is an imaginary wild animal living in the mountainous zones. His legs are shorter on one side (right or left) allow him to stand straight on the steepest slopes, but force him to move always in the same direction. To capture a dahu, we hide in an undergrowth and we wait. When the animal passes, the hunter gives a cry. The dahu turns around then and loses his balance.
Jacques lives isolated in a small hamlet of a mountain. Without warning him, Thierry, an old companion visits him.