In a make-believe Spanish-speaking country of the Americas, a dictator (Zbigniew Cybulski) rules with the usual degree of corruption but as it turns out, his wife is the one who gives most of the orders. Two story strands are then woven together: a scientist has invented a way to replicate objects and, lo and behold, he discovers he can make a robotic duplicate of the dictator's wife. Meanwhile, an ardent, left-leaning revolutionary who happens to be a dead ringer for the dictator ends up taking over the tyrant's role when he is assassinated. So one has a robotic wife and a fake dictator now running a country which is none the wiser.