Jericho is a movie which shows a director going to meet the actor of her new movie. The young Israeli director arrives in Europe, to make a movie about war, in a forest, in her eyes the strongest symbol of war. Little by little, she confides to the driver, on the road towards the forest, and, during their conversation, he tells her about a journey that he made twenty years before with Marguerite Duras, Pina Bausch and Ndair, a young Palestinian violinist.