The chevalier of Segar and his wife Bella de Fontanges have not been able to find the hapiness they had hoped for. Having had to take refuge from a storm in a lonely manor, the young man accepts the offer of the experiences of his host, a strange old man, who claims to have discovered the secret of separating the good from the bad. Bella sees the chateau burn down, but the knight is safe...