Alexis is a secret and uncommunicative boy who has just entered college. He has difficulty in becoming integrated and got used to playing hooky to go alone into the forest which adjoins the city. In spite of all his mother's efforts to try to understand him, Alexis cannot refrain from returning again and again to the forest. As if he had found deep in the woods something which fascinated him.