Spanish Civil War,1939. Gaston dreams of flying, Émilien Lechaptois dreams of dying with honor. Gaston, in exchange of a flyning apprenticeship, decides to follow Émilien in his quest. To die has never been so difficult.Falling is a comedy about life, death and friendship, which makes us laugh while we should cry.