Six years ago, Yoshido directed La Vie lointaine. At two days to the end of the shooting, a sudden and strange rise of fever struck the members of the team entailing the end of the movie. Today, Yoshido is an old and weakened man. When he comes out of hospital, he knows that he has only a short time to live. At night, after some glasses of sake and the estrangement of melancholy, he decides to resume the shooting of his unfinished movie.