Underexposed is inspired by two popular audiovisual forms: the musical and the video clip. It exploits diverse aspects of these two forms (dance and rhythm, use of various decorations(sets) and places of shooting) but distinguishes itself by eliminating the musical or sung element. Hubert Brown arrives in a small provincial town for a job interview. Very quickly, he discovers that the inhabitants are in the grip of small uncontrollable choreographic gestures Uncontrollable which surprise them in their daily activities.