It's true she's an orphan, but she doesn't suffer because of it. She never knew her father, a hero who died from war injuries just after her birth. She barely knew her mother, who died when she was six. However, she was raised in a loving environment by her maternal grandparents. A pretty girl, the boys like her, and her intelligence destines her to take over from her grandfather, a pharmacist in Angers. She's also passionate about music and is studying the violin.
She's now only got one thing on her mind: to find her father, about whom she knows virtually nothing except vague indications about the men who crossed paths with her mother... "a priest, an Arab, an SS officer," as Madame Lebrun would say, and "a shadow in the window." Chantal withdraws into the world of music. In it she discovers love thanks to Romuald, who will help her in her search.