The story of Thomas is that of a man alone returning to a country almost unknown to him. It is his country, a place where ancient hatreds and vengences stew and brew, over and over again.
After fifteen years of exile, Thomas returns "home" to bury his father, a republican fighter right from the start who was captured by Franco's regime and who has recently died in prison.