They'd like to fly to Mars right now. Mad, crazy, fantastical? No, they're scientists, architects, students, engineers, and writers. Men and women who are convinced that the conquest of Mars would guarantee the survival of the human species and that it could contribute to the better understanding of life on Earth. For them, the creation of a new civilization and of a "new mankind" on Mars is necessary and – despite extremely difficult conditions – possible.