Ernesto, age twelve, announces to his mother that he will not return to school. Because at school, they teach him things that he does not know. Whereas the enigma of this sentence resounds around him, Ernesto is plunged into the knowledge thanks to the discovery of the book the Ecclesiastes. For their part, a primary school teacher and a journalist lose their certainties in front of the radical and disarming sweetness of this child and his family.