Alice, ou les Désirs is the first part of La Trilogie Amoureuse that will consist of three films whose plotlines follow on one from the other, with several years interval between each. The characters will reappear, led by three female protagonists from different generations: Alice, 25 years old, Camile, fortyish, and Isabelle, approaching 60.
La Trilogie Amoureuse focuses on the couple and love set against a background of open practices far removed from the traditional couple pattern.