One morning, Frédéric Lestang wakes up late. Tormented by the fear of being fired, he runs out of his home. It is then that everything tips over. Outside, nothing looks like what he new before. It is an apocalyptic vision. He learns from an old poster remained stuck on a facade, that the city was placed in quarantine. A meeting with a young girl is going to teach it to him more.