During Christmas, Elie, experienced journalist, is sent to report by his magazine in the USA. The subject of his investigation is ta real bore: a boatman of souls who would allow to find, for short moment, loved or missing people. But once arrived in New York, last part of his trip, things change. This story shows itself more credible than it appeared to it.