Michel dreams of the perfect encounter, one that happens completely by accident like the way that his parents and his grandparents met, while Vincent has only one thing on his mind: sex.
Friends from childhood with diametrically opposed views about women, they discover the limits of their respective reasoning when they meet Angèle and Nathalie.