Antonin (Jacques Perrin) is a young French soldier who returns home from World War I to recover from his wounds. When he falls in love with a young widow (Macha Meril), Antonin questions his role in battle and contemplates desertion as he recalls the horrors of war. He is pressured by his patriotic father (Rene Dary) to honor his military commitment even if it means he will die.