Beijing, China. Yin Hong, forty one years, and her husband, were born in the fifties. Their youth, snatched by the Cultural revolution, did not build itself as they would have wished it. But they like music and have an only son, Lu Nan, today fifteen. In opposite of ease, this young pianist sees his future building itself in the light of dictats, hopes and sacrifices of his parents.