West Point is an intimate thriller shot on Super 8. It’s a story of a family, emigration. It’s the Cabo da Rocha in Portugal, the western most point of the European continent. Facing the United States of America, it’s a metaphor for Ellis Island. It’s a street dance and, lastly, it’s the forgotten things that Alexandre and his sister Jeanne must accept to rid themselves of an original crime, the feeling of having been abandoned, and the color of wheat.