Some night during May 1968, Isabelle, a young high school student, is in shock when she gets back home. Her parents, overwhelmed, decide to take her to the country side in order to run away from the Paris confusion. On the next day, the only thing Isabelle can think of is her getting back to Paris. She does not know yet that she is going to go another way.