In a tennis club by the sea, a little boy discovers a sudden passion for tennis. Ten summers later, although he has not reached the heights conquered by his idol Jimmy Connors, the young man perseveres in the practice of his favorite sport. But while the champions of the early eighties engage in the finest duels in the history of the game on television, he must fight against his demons and the family curse of defeat.