At the age of twelve, Jacques measures more than 1 m 80, while his companions measure 30 in 40 cms less. This morning, it is the day of the class photo that the photographer tries in vain to compose according to the rules of art, looking for a beautiful symmetry. But how to put Jacques in the same frame as the others?
This Short film is part of the collection Childhood (six movies dedicated to the childhood of famous film-makers). It is about the childhood of Jacques Tati.